thoughts

Det står för tillfället still i matchningsprocessen. Får lite matchningar men det är ingen jag har känt varit så bra eller så har familjerna velat ha dit sin au pair redan i maj och det är ju för tidigt för min del eftersom jag tar studenten i juni. 
 
Även om det går trögt i matchingen så drömmer jag mig bort varje dag. Att få bli en del av en helt ny familj och framförallt bli bundis med de små barnen, lääängtar ihjääääl mig. Att få upptäcka en ny kultur, att få bo i ett främmande land i ett helt år och inte vilket land som helst utan USA. Wow. Att få stå på egna ben och på kort tid bli väldigt självständig på ett helt annat sätt än vad jag är van vid. Gosh, det finns stunder då jag verkligen inte ens förstår vad det är jag ger mig in på, vilket jälva berg- och dalbana detta år kommer att bli. Jag kan ibland verkligen känna hur jag kommer blotta mig själv. Att inte ha sina dagliga rutiner, att inte ha sin familj i närheten utan nästan på andra sidan jordklotet, att inte ha sina bästa vänner i sin närhet och att få skratta med dem om saker som bara vi kan skratta åt, att inte prata gamla minnen med någon utav mina vänner och alla cp-saker jag alltid lyckas göra...... fy.
     Hur ska jag klara av att vara utan min älskade hund ett helt år, att inte höra hennes tassar varje gång jag går innanför en dörren där jag bor. Eller att inte gå upp för mormor och morfars knarriga trappa och bara stampa in utan någon förvarning och att då båda sitter vid köksbordet med varsin liten fjuttig kaffekopp i handen och bara skiner upp när de ser att det är jag som klampar in och jag sätter mig och berättar om mina hysteriska dagar och morfar berättar sina historier och mormor bara skrattar och sprider kärlek utan att anstränga sig.... 
 
Dessa tankar snurrar i mitt huvud varje dag... Dessa tankar har sugit sig fast som en sugpropp. Å andra sidan burkar jag också tänka på allt positivt denna resa kommer erbjuda och erfarenheten jag alltid kommer ha me dmig i min ryggsäck. För vem har sagt att livet ska vara lätt.... ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och mammi utanför Big Ben.
 
Mitt hjärta
 
Min flickvän och jag
 
Mina underbara vänner som alltid finns där för mig, oavsett vad. 
 
Min allra finaste pääärla
 
Mitt lyckopiller som alltid får mig att må bra!!! Så tacksam över att få ha dig i mitt liv 
 
Ni förstår inte hur svårt det är att få en bild med min älskade morfar haha. Lyckades få denna i alla fall <3 
 
Mormor är å andra sidan mycket lättare att få ett kort med, haha. Love you
 
Mina underbara syskon