Embassy of the united states of america

I måndagsmorse tog jag och Clara bilen upp mot Stockholm. Jag hade en bokad tid på ambassaden på tisdagen men vi tänkte mysa till det hela och valde att åka upp tillsammans tidigare. Vi hade det hur mysigt och roligt som helst och jag värdesätter verkligen de två dagar jag fick chansen att umgås med min bästavän. Så värdefullt <3 
 
Varje gång vi varit uppe i Stockholm har det flutit på bra, men denna gången lämnade vi tydligen vår hjärnkapacitet i Borås. Vart vi än skulle, gick vi fel. Vart vi än skulle åka, åkte vi fel. Det blev en hel del skratt och när vi skulle gå och hämta bilen för avfärd blev vi inte ens förvånade att vi åter igen hade gått åt helt fel håll med all packning. Haha, typiskt oss.
 
Apropå det, jag hade tid på ambassaden klockan 11, så när klockan var 10 stod vi redo utanför tunnelbanan för att ta oss ut till djurgården. Då kommer Clara på att hon glömde sitt bankkort i parkeringsautomaten så hon får springa och hämta det (som tur var var den kvar). Vi sätter oss sedan på tunnelbanan och börjar åka åt rätt håll. Tror vi. När vi går av har vi självklart åkt åt helt fel håll och när vi sneglar ner på klockan är den 10.30. Vi börjar båda få smått panik och börjar vela fram och tillbaka om hur vi snabbast ska ta oss ända ut till djurgården på 25 minuter. Eftersom våra hjärnor var kvar i Borås så hade vi ingen direkt nytta av dem, tills vi kom på att vi har ju en bil tillgänglig som vi inte alls hade tänkt på. Applåder till oss. Så vi sätter oss på tunnelbanan tillbaka, springer till bilen och kör sedan som två riktiga biltjuvar, haha. Det var den galnaste bilkörningen ever. Tro det eller ej, men klockan slår 10.57 när vi parkerar utanför ambassanden och jag har då två olika håll att springa. Tror ni inte att jag väljer fel håll eller? jo. självklart. Förväntade mig inget annat haha. Men 11.03 flåsar jag utanför ingången till ambassaden, svettig och go. Dessutom hade jag glömt det viktigaste pappret hemma, så var sjukt nervös att jag skulle bli nekad och behöva komma tillbaka men det gick bra ändå! lucky me. 
 
Allt gick bra inne på ambassaden och förväntar mig ett visum om 7 arbetsdagar! WIHO. 
 
Efter besöket åkte vi och åt god mat på Riche, sedan hängde vi i parken innan det blev hemfärd. 
 
Tackar min bästis för två underbara dagar och för att hon följde med och stöttade mig. Kvalitétstid med bästis behöver alla ha ibland. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#40 
 
 
 
Sarah

Tur att bankkortet va kvar :)