Lite information

Idag fick jag samtalet från CCs kontor här i Sverige som jag väntat på. Hon förklarade att man först tre månader innan avresa kan börja söka om sitt amerikanska visum. Så den 24 maj kan jag sätta igång med det så då får det bli en trip upp till huvudstaden! Kommer även få hemskickat fakturan nu på pogramavgiften och lite försäkringar som ska betalas. Det som är så bra med detta är att man inte behöver betala något i förväg utan först när man blivit matchad med en familj och tackat ja till varandra, först då betalar man (förutom hälsoundersökningen och polisregisterutdraget som måste göras i början av hela processen). 
 
En månad innan avresa kommer jag även få veta vilka andra aupairer det är som åker samma datum som mig! SPÄNNANDE! Det känns jättebra faktiskt, då kanske man kan ta kontakt med någon innan avresa och prata ihop sig och lära känna varandra lite eftersom vi kommer att spendera fyra dagar tillsammans i New York på Traning School innan vi åker till våra värdfamliijer. 
 
Annars är det inget nytt, kommer nog inte heller hända så mycket nu framöver innan maj. Vi ska fixa en tid då min familj och min värdfamlij kan träffas och prata över Skype. 
 
Skriver igen när något roligt har hänt! 
 
kramis från en lycklig sara!
 
#153