lillasyster inte så liten längre

Hipp hipp hurra! Idag är det min systers födelsedag. Hon fyller hela 13 år, nybliven tonåring. Tråkigt att vara på andra sidan atlanten en dag som denna men fick ändå närvara, via skype, när de sjöng för henne på morgonen. Distans ger en verkligen en tankeställare och ett helt annat perspektiv på sådant man tar för givet när man lever i mitt i det. Uppskattar varje gång jag hör eller ser någon i min familj. Man blir, eller rättare sagt jag blir nästan paranoid. Ibland när jag skypar med min familj börjar de prata med varandra om oviktiga saker, mamma säger då till att de ska sluta eftersom jag förmodligen inte vill lyssna på det men faktum är att jag bara sitter tyst och njuter av att höra de vardagliga, tråkiga konversationerna. Det jag vill ha sagt är att alla behöver ibland ta distans och se sitt liv ur ett annat och större perspektiv, för att uppskatta det fantastiska vi har i våra liv istället för att fokusera på det negativa och det vi inte har. 
 
Tillbaka till min syster och hennes födelsedag! GISSA VAD! Hon fick en resa hit i januari så kommer få krama om henne och mamma den 25 januari!!!!!! Är helt exalterad och lyrisk, kan inte fatta att jag ska få träffa dom om mindre än två månader. Deras resa blir Stinas födelsedagspresent och även mammas 50 års present av pappa. Mamma fyller 50 den 26 januari, vilket hon sa kommer bli väldigt skönt att slippa fira i Sverige, haha. Tror det är åldersnojan som pratar. 
 
 
 

Hej Sara! Det var en upplevelse att se Stina få sin födelsedagspresent och inse vart hon skulle resa. Tyvärr hade inte någon kameran igång, och det var lite mörkt i rummet, men det syntes att hon blev så glad att hon nästan fick tårar i ögonen.
Du tyck trivas i SF, men som du så riktigt säger, att vara långt hemifrån och bara lyssna på vanligt småprat, det är ännu mera värdesätta allt "som man har med sig" hemifrån.
Tänk dig hur det var i flera århundradet! Ingen Skype eller Viber, inga mail, Inga bloggarkiv Tyvärr

Mitt inlägg blev skickat, vilket inte var meningen... ikväll är jag bjuden igen till dina föräldrar. Ha det så bra du kan. Många stora kramar från Ita