a weekend in San Francisco

 
 
Hej på er. Kan slå vad om att er helg inte varit lika bra som min, haha. 
 
I lördagsmorse körde Amy och kidsen mig till tågstationen. Hoppade på tåget som började rulla i full fart in mot San Francisco. Väl i San Francisco mötte jag upp Hanna och vi gick till vårt hotell för att checka in. Hotellet bokade vi via en app som min snälla värdmamma tipsade mig om! Superbra app, Hotel Tonight heter den, där är det bara att skriva in vart och när man vill bo så visar den fräscha hotell som dessutom har rabatt! Klockrent! 
 
Tempratursskillnaden var ganska stor faktiskt, för att i princip bara ha färdats väst ut i 30 min. I vilket fall som helst så började vi strosa runt i fina San Fran, shoppade lite kläder och ett par nike-skor. Vi gick upp backe efter backe tills vi kom till toppen och där astte vi oss för att vräcka i oss vår cheesecake som vi hade köpt från The cheeseacke factory! MUMS säger jag bara, en red velvet with white chocolate-cheesecake blev det. Vi hoppade på en cable car också, blev en rolig lite färd nerför alla backar. Hanna lyckades tappa sina solglasögon under färden, r.i.p. 
 
Kul att tillägga är ju att alla är så himla öppna och trevliga här i USA. Tycker man att någon har en fin klänning på sig så går man fram och säger det till personen, till skillnad från Sverige. Jag och Hanna hann konversera med ganska många under helgen och jag lovar ALLA frågade om vi var tvillingar eller syskon, haha. Minst 6-7 sycken har frågat den frågan under helgen, antagligen för att vi båda är blonda och svarar precis likadant och samtidigt på deras frågor. 
 
På kvällen åt vi på Daily grill hette det, jättegod mat verkligen. Sen gick vi till hotellet och kröp i våra nya pyjamasar, som vi köpte likadana. 
 
VI gick upp tidigt på söndagen och fortsatte vår shopping runt om Union Square innan vi åkte till ett annat ställe i San Fran för att möta upp hundratals andra au pairer och allas LCC. Det var nämligen dags för Scavenger Hunt. Jag, Hanna, Sabrina och Antonia var i ett lag. Vi fick olika uppdrag som saker vi skulle fota m.m. 
 
Hunten var riktigt rolig, fick se en hel del! När vi var klara åkte jag och Hanna till Oakland eftersom vi ville se Pride-paraden. VI kom tyvärr lite sent så vi missade den, men det var en stor pride-festival.Vi åt en god sandwich i Oakland och sedan åkte vi hem! Amy och kidsen hämtade upp mig och när vi kom hem spelade vi ett litet spel.
 
Har varit en grym helg! Nu ska jag plugga körkort, eftersom jag ska skriva upp imorgon... HÅLL TUMMARNA OCH ÖNSKA MIG LYCKA TILL. 
 
 
Oh, btw. I lördagskväll hade jag på mig en fin grå kjol. Brukar alltid ha cykelbyxor under men just då hade jag glömt att ta på mig ett par. Rätt som det är så kommer det massa luft från en "brunn" så hela kjolen blåser upp och där står jag. Får panik!!! HAHA. Det var så hemskt, det var precis såhär:
 
 
 https://www.youtube.com/watch?v=92A6URjIk5w