A weekend in Truckee

Hej på er.
 
I fredagskväll packade vi ihop oss och åkte mot Truckee. Min värdfamilj har ett hus/stuga här. Truckee är en stad och ligger i både Kalifornien och Nevada. Det är hur mysigt som helst här. Jag får en känsla utav Sverige här uppe. Luften känns densamma och miljön med alla träd. I för sig är träden här mycket större och högre men ändå. Familjen brukar komma hit nästan varje helg under "vintertiden". Det finns absolut inte lika mycket snö som hemma i Sverige men det finns snö i alla fall och tydligen väldigt vackra skidbackar. Det är tydligen en väldigt populär stad att åka till på vintern. Nu på sommaren är det också väldigt roligt att var här. Det finns vackra spår att promenera/springa på, Lake Tahoe som jag kommer visa lite bilder från och en himla mysig downtown med affärer och resturanger.
 
I lördags förmiddag åkte jag, barnen och Amy runt med bilen till olika ställen. Amy var snäll och visade mig runt, olika platser som hon tycker om extra mycket här uppe och ställen jag kan ta barnen till om vi vill hitta på något. Vi spenderade en liten tid på stranden vid Lake Tahoe (så vi åkte faktiskt över till Nevada, så har redan hunnit vara i en till stat, haha!)  innan vi begav oss hem igen och åt lunch. Eftermiddagen spenderade mina värdföräldrar på golfbanan medan jag och barnen spenderade tiden också på en golfbana, fast en lite mindre. Vi spelade minigolf, hur mysigt som helst, sen åkte vi och åt glass. Blev en hel eftermidag och kväll med mina små hjärtan och vi hade det hur mysigt som helst. Vi gjorde egen pizza också till kvällsmat, måste tillägga det eftersom pizzan blev supergod. 
 
Idag är det söndag och har varit ledig hela dagen. Sov till 10 idag, vilket var väääldigt skönt. Fick sedan ta Matts bil så åkte ner till downtown och gick i 1 1/2 timma utmed en å. Amy tipsade mig om en yoga-studio som finns här så passade på att ta en klass. Rummet var helt uppvärmt, kanske 22 grader (?), så det var lite annorlunda än vad jag är van vid. Det var i alla fall hur skönt som helst. 
 
Eftersom det är Labor Day imorgon så är både Amy och Matt lediga så vi ska åka hem igen imorgonkväll. Vi får se vad jag hittar på med barnen imorgon, har dom hela eftermiddagen. Som ni hör har jag haft en jättebra helg! Hoppas er helg har varit lika bra.
 
Nu ska jag krypa ner under täcket och kolla lite serier, kram.