Amerikanskt körkort

 
JAAAA!! Stort grattis till mig!! Klarade uppkörningen (obviously) och har nu ett amerikanskt körkort. Haha, pratade med amy och matt om det och vi skrattade så mycket. Det är sååååån stor skillnad från Sveriges körkortstest. Jag körde seriöst i 10 minuter runt ett kvarter, inte ens ut på motorvägen, och sen var jag klar. Kanske var det så lätt eftersom han visste att jag redan hade ett körkort men ändå! Helt galet, haha. 
 
 
 
 
Ida

Hej Sara! Jag kom in på din blogg då jag själv är inne i ansökningsprocessen och strax klar för att gå vidare. Jag har dock min video kvar att göra, vilket jag har lite smått panik inför. Har olika idéer om vad jag ska göra. Jag såg din ansökningsvideo och tyckte det var så fiffigt att ha med en karta i början sådär, och nu till min fråga då.. Hur gjorde du det? Hur får man en karta som man kan dra ett streck från ett land till ett annat? Haha, konstig fråga kanske.. Sen tänkte jag bara om du kanske har lite tips på andra saker man kan ha i videon eller hur jag ska gå vidare och vad jag ska tänka på. Jag ser att du verkat komma i en riktigt bra familj där borta och det är ju det viktigaste på en sån här resa. Tack så mycket i förhand, hoppas du svarar :) Mvh, Ida

Svar: Hej Ida! Vad roligt att höra att du också tänker åka som au pair. Jag använde mig av ett program på min mac som heter iMovie. Först och främst så ska du tänka på att videon ska vara för barnen. Det blir det första intrycket barnen får av dig och sitter du och bara pratar kommer de förmodligen inte att hurra och dra i sina föräldrars kläder och säga att de vill ha just dig som sin au pair. Försök vara kreativ, istället för att säga att du gillar att spela fotboll (t.ex.) så filma när du spelar fotboll och gör det till en kul grej, förstår du vad jag menar? Allt handlar om kreativitet och din personlighet, det är det som familjen kollar på i videon. Gör den heller inte för lång, då tröttnar barnen. Hoppas det var till lite hjälp i alla fall. :) Lycka till!!!!
Sara Karpefors