Måndag

Hej på er! Denna veckan började med en timmes jobb på morgonen, sen åkte jag till DMV för att skriva upp. OCH JAG KLARADE DET! wiho! En himla stor skillnad från hur det fungerar i Sverige, att få ett körkort här är inte alls lika svårt och definitivt inte lika "säkert". Först och främst står man i ett litet bås mitt i en sal och gör testet. Man får även se direkt om man svarar rätt eller fel. Teorin har vi redan pratat om, går definitivt inte att jämföra med Sveriges. Utmaningen för mig var de nya språket, lite nya regler och skyltar. Men jag klarade det i alla fall och om två veckor ska jag köra upp. 
 
Man behöver inte ta ett amerikanskt körkort i Kalifornien egentligen, det går att köra på sitt internationella under ett år. Men snart har jag ett amerikanskt körkort som jag kan åka på och ett steg närmare en riktig "californian"! Känns mycket bra. 
 
Hämtade upp Lily och Izzy från skolan och sedan Charlie. Tjejerna åkte tikl deras fotbollsträning och jag och Charlie åkte till biblioteket. Vi hade en jättemysig eftermiddag och ikväll åt jag och barnen kvällsmat ihop medan mina värdföräldrar var ute och åt.