one week

Hej på er, hur mår ni?? Jag mår jättebra. Idag är det fredag vilket betyder att jag varit här i en vecka. Igår åkte jag och kidsen till biblioteket och lånade några böcker. Supermysigt var det. Idag så jobbade jag två timmar på morgonen sen kom Anna, min LCC (Local Childcare Consultant). Det är hon både jag och mina värdfamilj kan vända oss till om det skulle uppstå något problem eller så. Hon finns tillgänglig för att guida oss alla kan man säga. Anna var hur trevlig som helst, vi gick igenom regler, vad som kommer hända här i framtiden och hur första veckan har varit för oss alla. 
 
När vi var klara så hade jag ledigt resten av dagen. Åkte till Walnut Creek som ligger ungefär 15 minuter härifrån. Hämtade en körskolebok eftersom jag ska skriva upp den 14 september! Eller i för sig, bok kanske jag inte ska kalla det. Det var mer ett häfte. Att ta körkort går verkligen inte ens att jämföra med i Sverige. Här är det ett häfte med några enkla skyltar man måste lära sig och en del nya regler men annars inte mycket, till skillnad från i Sverige där det är en bok på jag vet inte hur många sidor (300 typ ?!) plus häftena med alla olika skyltar och regler. Jag ska i för sig inte ropa "Hurra" än, det kan jag förhoppningsvis göra den 14. 
Gick och strosade lite i affärer efter jag hämtat häftet och åt även lunch i stan. Sen åkte jag hem och nu ska jag packa en liten väska för ikväll åker vi till Truckee!! wihooo. Dom har nämligen en stuga där, så vi ska vara där hela helgen. Btw, det är långhelg här i USA, dom firar Labor day så alla är i princip lediga på måndag. Om jag inte har helt fel så motsvarar det typ vår Första maj-högtid? I alla fall, på måndagkväll är vi tillbaka här igen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Måste bara tillägga att vädret här är uuuuuuunderbart. Det BÄSTA med att inte vara i Sverige och Borås, haha. Hoppas ni blev lite avundsjuka nu, kramar. 
 
 
Ulrika

Vad finns det i påsen/väskan?