Arrival and first day

Hej på er hemma i Sverige! 
 
Först vill jag bara säga att New York var AMAZING. Vet inte hur många gånger man får höra av folk som varit där att man blir kär i staden och hur fantastik och cool staden är. Nu kan jag intyga att det stämmer till 100 procent! Så mycket liv och rörelse ovh byggnaderna var sååå häftiga. Jag måste tillbaka dit under mitt år här i USA, för vi hade inte alls mycket tid att spendera i staden. Vi åkte i bussar från skolan vid 14.30 ungefär och fick en guidad tur av en new york-bo. Efter det åkte vi upp i Rockfeller Center, till Top Of The Rock. Där har man utsikt över hela Manhattan! Så otroligt vackert och vädret var på vår sida med så det var en klar himmel hela kvällen. Efter top of the rock så hann vi gå förbi Time Square och in i några affärer innan det var dags för hemgång. Det blev en sen kväll eftersom jag behövde packa alla mina saker för att bussen från skolan skulle gå 7.00 mot flygplasten. 
 
Igår (fredag) blev en låååång dag. Jag gick upp 5.30 för att äta frukost och hinna på ett info-möte innan bussarna skulle gå 7.00 från skolan mot flygplatsen. När vi väl var på flygplatsen hade jag och Hanna 6 fantastiska timmar att spendera på flygplatsen. Alla älskar att sitta på en flygplats, ellerhur? Efter 6 timmar av väntan så får vi information om att planet är försenat 40 minuter. YEY. Anyway, vi kom iväg i alla fall och mellanlandningen var i LA. Det tog 5 1/2 timma att flyga från New York till LA. Väl i LA behövde vi bara i princip byta plan. Hann skicka iväg ett sms till min värdmamma. På planet till Oakland (en stad precis jämte San Francisco) var jag riktigt nervös. Satt och tänkte på allt som kunde gå fel och hur jag skulle hälsa på dem för att få ett första bra intryck. 
 
Det tog bara 1 och en halv timme tills vi var framme och gick av planet. Mitt hjärta jobbade som om jag hade sprungit ett maraton, haha. Vid utgången så stod i alla fall hela familjen! Charlie och Isabel hade målat en fin välkomstskylt där det stod "Welcome Sara" med massa blommor och hjärtan på. Vi ser varandra på ganska långt avstånd och när barnen ser att det är jag så släpper de allt de håller i och springer fram och kramar mig. Jag blev helt varm inombords. Strax därefter kom Amy och Matt och gav mig en kram och hälsade mig välkommen. Eftersom jag hade rest i över 12 timmar så såg de på mig att jag var supertrött. Vi satte oss i bilen och åkte hem till huset. Fick en snabb rundtur sen var det duschen och kudden som gällde. 
 
Idag, (lördag) har varit en lugn dag. Fick sova ut, så sov till 10.00. Åt lite frukost och sedan lekte jag med Isabel och Charlie ute i trädgården. Passade Charlie i några timmar på eftermiddagen och sen blev det pool-party. 4 av Isabels vänner kom över och även deras föräldrar så fick träffa ganska många av deras umgänge idag. Det har verkligen varit en bra första dag, de är så omhändertagande och allt känns jättebra hittills. Här kommer jag trivas. 
 
Här kommer en liten bild från utsikten i köket. 
 
 
 
Ta hand om er, kramar från SF
 
 
 
Ulle

Hej Sara! Så himla gott att höra om din första vecka och att familjen tar väl hand om dig!
Det ser rätt härligt ut att stå i köket med en så himla fin utsikt!
Massor av kramar från oss alla!!

Anonym

Vacker utsikt!!

Jenny

Åhhh blev inte mindre taggad på att åka när jag hittade din blogg!! Om 3v är det jag som sätter mig på ett plan mot skolan i NY, och sen landar jag på SF flygplats och ska möta min värdfamilj... är sååå nervös!! Ser fram emot att följa din blogg tills dess, så se till att uppdatera flitigt haha :)!

Svar: Vad roligt att höra! Ja jag vet, jag var också såååååå nervös haha. Men det hör till. Hoppas du får en bra vecka i NY så får du höra av dig när du kommit till SF :) Lycka till!
Sara Karpefors