earthquake

Ja, ni läste rätt. Det har varit en jordbävning här. Haha, nu skrämde jag er allt!! Ne men den var inte alls stor, jag märkte inte ens av den utav Isabel frågade om jag hade känt av den imorse när jag väckte henne. Förmodligen var den precis innan mitt alarm gick igång. Men de andr hade märkt av den eftersom de hade varit vakna. Så ingen skada skedd och alla mår bra! 
 
Isabel har halvdagar hela veckan så hon kommer hem vid 12.30 vilket betyder att jag också börjar tidigare än vad jag brukar göra. Igår lagade vi mac and cheese till lunch, gjorde i ordning hennes garderob eftersom den såg ut som hej kom och hjälp mig. Vi har börjat leta efter lite halloween-kläder eftersom den högtiden börjar närma sig! Kan även berätta att det man ser på filmer stämmer helt och hållet, de flesta amerikanare utsmyckar sina hus till max! Skelett sitter på verandan, människor hänger från balkonger och pumpor och spindlar täcker hela husväggarna. 
 
Igår när vi åt kvällsmat råkade Charlie spilla ut sin mjölk över hans arbete som han hade gjort i skolan. Vi sa att det inte var någon fara att han spillde mjölk över hela bordet och golvet. Helt plötsligt börjar han storgråta verkligen, har aldrig sett honom så ledsen på riktigt innan. Så Amy frågade honom när han lugnat ner sig varför han var så ledsen och då svarade han att han är så ledsen för att han råkat förstöra sitt "beautiful work". Det var sååå gulligt, smälte som Olaf gör framför brasan. Han var verkligen så nöjd med sitt arbete, sötisen.