San Fran med bästisar

Hej allesammans. Vet att uppdaternigen varit dålig det senaste men jag har haft mina anledningar! Främst för att mina vänner kom i fredags. Så här kommer ett långt inlägg och många härliga bilder fårn helgen som varit. 
 
I fredagsmorse väckte jag kidsen och såg till så att de åt frukost. Sen åkte jag in till San Francisco för att hämta upp Clara, Stina, Stina och Johanna. De har varit i USA i två veckor redan men i Santa Barbara och LA, eftersom Stina bor och pluggar i Santa Barbara. Men nu var det äntligen min tur att få krama om och umgås med dem. Går inte beskriva lyckoruset som for igenom hela kroppen när jag såg dom där på stationen, blev så himla glad. 
 
Vi packade in deras resväskor i bilen och tog oss till en stor outlet där vi spenderade de timmar jag hade ledigt innan jag behövde hämta kidsen från skola och dagis. Vi åkte hem till mig och jag visade runt tjejerna hur jag bor och de hälsade på mina underbara värdföräldrar. Sen åkte jag och hämtade upp Isabel och till en början var hon lite blyg men det släppte väldigt snabbt och de kom bra överens och vi spelade lite fotboll allihopa innan hon åkte iväg för fotbollsträning. När izzy åkt, åkte jag, clara och stina för att hämta upp Charlie. Han var ochså lite blyg i några minuter men det släppte väldigt snabbt för honom också. 
 
Charlie satt seriöst i 30 minuter och förklarade och visade sina leksaker för oss alla, har aldrig sett honom såååå nöjd, haha. Att få berätta och visa sina favoritleksaker för fyra tjejer säger nog ingen kille nej till! LOL
 
Fick släpa ut han ur rummet för att få i han lite mat innan det var dags för simskola. Clara och Stina stannade hemma med Isabel medan jag, Stina och Johanna åkte med Charlie till hans simskola. Sen blev det pizza till kvällsmat och mycket lek innan läggdags för oss allihopa. 
 
LÖRDAG: 
 
Vi vaknade tidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Åt en god frulle med Isabel, sen packade vi in i bilen igen och begav oss mot Mount Diablo. Efter det åkte vi in till SF och åt lunch i Golden Gate park. Vi hann även med Golden Gate Bridge och Lombard street innan vi checkade in på vårt hotell. Det blev en riktigt lyckad dag med många skrattanfall och fina upplevelser. 
 
SÖNDAG:
 
Stina var tvungen att ta bussen hem till Santa Barbara på förmiddagen eftersom hon går i skolan. Vi sa hej då till henne sen spenderade vi hela söndagen till shopping på Union Square. Åt en himla god kvällsmat gjorde vi. 
 
MÅNDAG:
 
Under mitt år som au pair har jag två veckors semester, så jag valde att ta denna dag ledigt. Vi tog bilen och åkte utmed Highway 1 och sedan till en fyr som är världskänd. Point Reyes Lighthouse heter den. Hur vackert som helst var det och det var helt magiskt att åka utmed Highway 1. Vi stannade och åt lunch på ett jättemysigt ställe och åkte sedan tillbaka till SF för att se painted ladies, Fisherman's Wharf och solnedgången från Twin Peaks. Som ni märker så har helgen varit heeeeelt underbar och är så otroligt tacksam att jag fick möjligheten att spendera en helg i SF med mina bästisar och att få visa dom hur jag lever här och att de fått träffa min underbara värdfamilj. Tråkigt att behöva säga hej då igen dock... Kommer sakna dom så himla mycket. 
 
Idag är det tisdag och min jobbveka ser ut som vanligt. Har skypat med mormor och mamma vilket var väldigt roligt och uppskattat. Nu behöver jag städa mitt rum och kanske äta lite svenskt godis som tjejerna hade med sig innan jag börjar jobba igen. 
 
Här kommer massa bilder från helgen, enjoy!!
 
 
 
 
 
 
View from Mount Diablo. 
 
 
 
 
Golden Gate Park
 
 
 
Point Reyes Lighthouse
 
 
 
Painted ladies.
 
Sunset from Twin Peaks.